ایدز

رابطه زگیل و تبخال تناسلی با ویروس اچ آی وی و ایدز

رابطه زگیل و تبخال تناسلی با ویروس اچ آی وی و ایدز چیست؟

در اینجا با بیان چند نکته به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت:

عامل اين موارد سه  ویروس کاملا متفاوت می‌باشند. زگیل تناسلی ناشی از ویروس اچ پی وی و تبخال تناسلی ناشی از ویروس اچ اس وی نوع دو و بیماری ایدز نیز ناشی از اچ آی وی است.
فردی که مبتلا به تبخال تناسلی یا زگیل تناسلی است را ، نمی‌توان گفت به ویروس ایدز مبتلا است. در این موارد فرد به ویروس اچ پی وی مبتلا شده است و علائم پوستی و زگیل تناسلی در فرد بروز پیدا کرده است و ممکن است این علائم هیچ ربطی به ایدز نداشته باشد.
در مورد فردی که به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا شده و تعداد سلول های سی دی چهار وی به پایین تر است دویست عدد در هر یک میلیونیم لیتر خون رسیده است، احتمال اینکه به تبخال تناسلی یا زگیل تناسلی دچار شود خیلی بالا می‌رود. فردی که به این شرایط می‌رسد براحتی به همه انواع عفونت ها و سرطان ها ممکن است مبتلا شود و یکی از این عفونت‌ها می‌تواند تبخال تناسلی یا زگیل تناسلی باشد.

وارت ناشی از ویروس HPV

در فردی که زگیل یا تبخال تناسلی دارد را نمی‌توان گفت حتما مبتلا به ایدز است ولی فردی که مبتلا به ایدز است، احتمال زیاد می‌تواند دچار زگیل یا تبخال تناسلی شود.فردی که HIV مثبت است و سطح سلول های سی چهار وی بالا است نیز مانند سایر افراد سالم تلقی می‌شود با این حال باید دقت بیشتری داشته باشد که به این ویروس ها آلوده نشود.
فردی که مبتلا به زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی می‌شود چون لایه محافظ پوست آسیب می‌بیند، و امکان ترشحات و زخم بیشتر است، احتمال بیشتری وجود دارد که باعث ابتلا و یا انتقال ویروس ایدز شود و راحتتر مبتلا می‌شود و یا راحتتر منتقل می‌کند.
اگرچه کاندوم اثر محافظتی زیادی در مقابل انتقال تبخال و زگیل تناسلی ندارد با این حال افراد مبتلا بدلیل جلوگیری از انتقال ویروس HIVو یا هپاتیت ب و هپاتیت سی بازهم باید از کاندوم استفاده کنند.
بدلیل راه‌های انتقال یکسان این سه ویروس و انتقال با رابطه جنسی پرخطر، توصیه می‌شود فردی که زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی دارد برای اطمینان تست ایدزانجام دهد.

چون این مطلب جملات مشابه با معانی متفاوت زیادی دارد لطفا، آن را با دقت بیشتر مطالعه کنید تا باعث ایجاد نگرانی‌های بی‌مورد در شما نشود.

برای خواندن  و تفسیر جواب آزمایش  HPV و یا ایدز خود توسط پزشک به سایت دکتر لاندا مراجعه کنید و هر جای دنیا که هستید، بصورت اورژانسی، تخصصی، دقیق و محرمانه ویس تفسیر جواب آزمایش خود یا عزیزانتان را از زبان پزشکان بشنوید.  ( شروع تفسیر آزمایش دکتر لاندا )

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 2 میانگین: 2]

یک نظر در “رابطه زگیل و تبخال تناسلی با ویروس اچ آی وی و ایدز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *