آزمون بررسی نیاز به PEP (داروی پیشگیری از ایدز پس از مواجهه )

آزمون آنلاین رایگان بررسی لزوم یا عدم لزوم مصرف داروهای پیشگیری از ابتلا به HIV

0%

آیا در 72 ساعت گذشته با فردی که وضعیت HIV نامشخص است رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید؟

آیا در 72 ساعت گذشته با فردی که وضعیت HIV نامشخص است، وسایل تزریق مشترک داشته اید؟

آیا در 72 ساعت گذشته مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اید؟

آیا اخیراً در 72 ساعت گذشته یک عفونت مقاربتی (STI) تشخیص داده، داشته اید؟

آیا در 72 ساعت گذشته با نیدل استیک (فرو رفتن سر سوزن مریض به بدن ) در معرض HIV قرار گرفته اید؟

آزمون بررسی نیاز به PEP (داروی پیشگیری از ایدز پس از مواجهه )
نیاز نیست
با توجه به این شرایط نیازی به مصرف داروی پیشگیری از ایدز پس از مواجهه (PEP) ندارید. مصرف این داروها به دلیل عوارض جانبی آن، نمیتواند برای هر نوع احتمال ابتلا به اچ آی وی تجویز گردد، با این حال اگر باز هم نیاز میبینید میتوانید با مراجعه به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و یا مرکز بهداشت شهر خود این داروها را بصورت رایگان پس از مشاوره دریافت کنید. اگر در تعطیلات هستید میتوانید با مشاوره با پزشکان متخصص عفونی آنلاین درصورت نیاز نسخه آن را تهیه کنید. (همه داروخانه ها این دارو را ندارند و بدون نسخه قابل تهیه نیست) .......... اگر به تازگی رابطه جنسی داشته اید میتوانید با استفاده از کیت خودارزیابی ایدز آزمایش ایدز شریک جنسی خود را انجام دهید و درصورت مثبت شدن ایشان دارو دریافت کنید. برای تهیه اورژانسی کیت تشخیص ایدز میتوانید از قسمت فروشگاه ما اقدام کنید. توجه داشته باشید برای انجام آزمایش ایدز توسط کیت خود ارزیابی ایدز برای خودتان باید حتما 45 روز از این اتفاق گذشته باشد و الان نمیتوانید از این کیت استفاده کنید.
نیاز است
با توجه به این شرایط نیاز به مصرف داروی پیشگیری از ایدز پس از مواجهه (PEP) دارید. مصرف این داروها برای 28 روز است و میزان کارایی آنها در پیشگیری از ابتلا به اچ آی وی بسیار بالا است. میتوانید با مراجعه به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و یا مرکز بهداشت شهر خود این داروها را بصورت رایگان پس از مشاوره دریافت کنید. میتوانید با مشاوره حضوری یا آنلاین با پزشکان متخصص عفونی آنلاین درصورت نیاز نسخه آن را تهیه کنید. (همه داروخانه ها این دارو را ندارند و بدون نسخه قابل تهیه نیست) . اگر دارو را گرفتید مسئولانه آن را تا روز آخر مصرف کنید. ........... اگر به تازگی رابطه جنسی داشته اید میتوانید با استفاده از کیت خودارزیابی ایدز آزمایش ایدز شریک جنسی خود را انجام دهید و درصورت مثبت شدن ایشان دارو دریافت کنید. برای تهیه اورژانسی کیت تشخیص ایدز میتوانید از قسمت فروشگاه ما اقدام کنید. توجه داشته باشید برای انجام آزمایش ایدز توسط کیت خود ارزیابی ایدز برای خودتان باید حتما 45 روز از این اتفاق گذشته باشد و الان نمیتوانید از این کیت استفاده کنید.

طراحی و اعتبارسنجی آزمون: بر مبنای گایدلاین Guidelines: Post-Exposure Prophylaxis (PEP) سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) توسط هوش مصنوعی Chat GPT

PEP یا داروهای اورژانسی ایدز برای پیشگیری از ابتلای افراد به ویروس اچ آی وی توسط پزشک تجویز میگردد. باید توجه داشت که مصرف این داروها دارای عوارضی چون ضعف، عوارض کلیوی و عوارض کبدی میباشد و نمیتوانند بعنوان روشی مرسوم و روتین برای پیشگیری از این ویروس مصرف شوند.