ایدز

راههای تشخیص سریع ایدز

راههای تشخیص سریع ایدز

پاسخ این سوال را از دو جنبه و روش تشخیصی می‌توان پاسخ داد:

روش اول از راههای تشخیص سریع ایدز

روش اول، روشی که دوره‌ پنجره کوتاه تری دارد و روش دوم که جواب دهی فوری و سریعی دارد. در حالت اول بهترین تکنیک، استفاده از روش PCR است. در پی سی آر اچ آی وی ما به دنبال ژنوم ویروس در بدن هستیم که زودتر از بقیه اجزای ویروس بعنوان عامل شناسایی در دسترس است. دوره پنجره آن 10 روز است و نیازی نیست مدت طولانی از اتفاق مشکوک (مثلا رابطه جنسی پرخطر، تاتو، نیدل استیک، دندانپزشکی و… ) گذشته باشد. از معایب پی سی آر طولانی بودن زمان آماده شدن جواب آزمایش  و هزینه سنگین آن ( بین حداقل 400 و حداکثر دو میلیون و پانصد هزار تومان ) است.

……………………………..

برای خواندن و تفسیر جواب آزمایش  hiv و ایدز خود توسط پزشک، به سایت دکتر لاندا مراجعه کنید و هر جای دنیا که هستید، بصورت اورژانسی، تخصصی، دقیق و محرمانه ویس تفسیر جواب آزمایش خود یا عزیزانتان را از زبان پزشکان بشنوید.  ( شروع تفسیر آزمایش دکتر لاندا )

…………………..

روش دوم از راههای تشخیص سریع ایدز

روش دوم در پاسخ به سوال راههای تشخیص سریع ایدز استفاده از کیت ایدز می‌باشد در این روش جواب فرد سریع ( بین 5 تا 15 دقیقه ) آماده می‌شود. مزیت این روش جوابدهی سریع و قیمت مناسب آن می‌باشد که باعث شده است در همه کشور‌ها بعنوان روشی برای غربالگری ایدز استفاده شود. از معایب آن دوره پنجره طولانی  ( مقاله : مناسبترین زمان انجام آزمایش ایدز ) می‌باشد. همچنین افرادی که با انجام این تست، مثبت می‌شوند باید تشخیص قطعی ابتلای آنها، با روش‌ PCR HIV تایید شود .

تکنیک الایزا نیز تکنیک بسیار عالی می‌باشد با این حال چون مبنای تشخیص این روش آنتی بادی و آنتی ژن می‌باشد و نه ژنوم ویروس، مانند کیت تشخیص سریع ایدز ( کیت خودارزیابی ایدز )، دوره پنجره طولانی دارد و آماده شدن جواب آزمایش نیز مانند PCR طول می‌کشد.

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *