ایدز

درمان قطعی ایدز (HIV) با طب سنتی اسلامی

درمان ایدز (HIV) با طب سنتی

قبل از پاسخ به اینکه درمان ایدز با طب سنتی اسلامی امکان پذیر است، باید بدانید که در سال ۱۹۸۵ زمانی که بیماری ایدز برای اولین بار معرفی شد، بسیاری از مردم و رهبران ادیان الهی بیماری ایدز را یک عفونت مرتبط با همجنسگرایان اروپایی و آمریکایی می‌دانستند و معتقد بودن بیماری ایدز یک عذاب الهی برای مجازات افراد بی‌بندوبار است.
اما با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی و شناخت بیماری و راه‌های انتقال عفونت ایدز، مشخص شد این بیماری در بین تمام افراد جامعه قابل انتقال و روابط جنسی محافظت نشده یکی از دلایل اصلی شیوع این بیماری است.

ویروس اچ‌آی‌وی ساختار پیچیده و عملکرد خاصی در بدن انسان دارد. این ویروس می‌تواند خود را در سلول‌های بدن انسان پنهان کند به همین دلیل هنوز درمان قطعی بیماری ایدز برای عموم افراد جامعه در دسترس نیست.

دانشمندان و محققین سال‌ها است در حال تحقیق و پژوهش برای درمان بیماری ایدز هستند و در حال حاضر توانسته‌اند داروهای را تولید کنند که بیماری ایدز را به‌طور کامل کنترل می‌کند.
همچنین برخی از دانشمندان طب سنتی و محققین ادیان الهی از جمله اسلام مدعی شده‌اند که درمان ایدز با طب سنتی امکان پذیر است.

درمان قطعی ایدز با طب سنتی

برخی از رهبران و محققین مذهبی دین اسلام بر این باورند ، ایمان کافی و عمل به دستورات الهی قرآن و استفاده از طب سنتی همه بیماری‌ها از جمله ایدز را درمان می‌کند.

در شمال نیجریه بسیاری از افراد ، مسلمان هستند ، در حالی که این منطقه یکی کانون‌های شیوع ویروس اچ‌آی‌وی محسوب می‌شود. اعتقاد به درمان قطعی ایدز با طب سنتی اسلامی به طور قابل توجهی گسترش یافته است.
تحقیقات نشان می‌دهد باورهای مذهبی و طب سنتی در درمان ایدز در این منطقه نقشی نداشته است اما اعتقادات مذهبی به کاهش شیوع ویروس اچ‌آی‌وی کمک می‌کند.(۱)

بیماری ایدز یک بیماری نقص ایمنی اکتسابی است که باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود. از این رو طب سنتی با استفاده گیاهان دارویی و محصولات طبیعی در رژیم غذایی می‌تواند نقش مهمی در بهبود و ارتقای سیستم ایمنی و سلامت افراد داشته باشد.
برخی از گیاهان در طب سنتی سرشار از مواد زیستی فعال هستند به عنوان سوپر غذا یا ابر غدا شهرت یافته‌اند و از زمان‌های قدیم برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شده‌اند و امروزه به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین منابع درمانی در سیستم بهداشتی اولیه استفاده می‌شوند(۲)

طب سنتی می تواند عفونت ایدز را کنترل کند؟

شروع طب سنتی اسلامی به دوران پیامبر اسلام برمی‌گردد و با توجه به دستورات قرآن و پیامبر اسلام برای پیشگیری و درمان امراض ، استفاده از غذاهای سرشار از مواد مغذی مانند خرما ، انار ، زیتون ، انجیر انگور ، سیاه دانه ، زنجبیل ، کافور. سیر ، جو ، کدوحلوایی و مسواک توصیه شده است و دوران طلایی طب سنتی اسلامی با ادغام طب یونانی در قرن نهم تا سیزدهم رواج داشته است.(۳)
اما آیا امروزه با توجه به خواص گیاهان دارویی ، طب سنتی اسلامی می‌تواند جایگزین درمان‌های شیمیایی برای کنترل عفونت ایدز شود؟

مقاله مرتبط:انواع روش‌های نوین درمان ایدز در آینده

به‌طور یقین درحال حاضر درمان قطعی ایدز با طب سنتی امکان پذیر نیست، زیرا ویروس اچ‌آی‌وی وارد سلول‌های ایمنی انسان می‌شود و در طولانی‌مدت و مخفیانه سلول‌های ایمنی بدن انسان را تخریب می‌کند. حتی داروهای شیمیایی عفونت ایدز را به طور کامل درمان نمی‌کنند و تنها تکثیر ویروس اچ‌آی‌وی در بدن را به پایین‌ترین سطح ممکن کاهش می‌دهند. به عبارتی بار ویروس اچ‌آی‌وی را در هر میلی لیتر خون به کمتر از ۲۰۰ نسخه از ویروس می‌رسانند.

این وضعیت به بار ویروسی غیر قابل شناسایی معروف است و می‌تواند از عوارض شدید ناشی از عفونت ایدز جلوگیری کند. همچنین می‌توان با استفاده از محصولات غذایی سرشار از مواد مغذی وضعیت سیستم ایمنی را تقویت کرد.

برای کاهش بار ویروس اچ‌آی‌وی و حفظ قدرت سیستم ایمنی، تشخیص به موقع و سریع عفونت ایدز بسیار مهم است و هرچه افراد زودتر از وضعیت خود مطلع شوند انتظار موفقیت درمان عفونت ایدز بیشتر می‌شود.
در صورت عدم درمان و و کنترل عفونت ایدز، این ویروس به حدی سیستم ایمنی را تخریب می‌کند که ضعیف‌ترین میکروب‌ها و عفونت‌های فرصت طلب که در حالت عادی توسط سیستم ایمنی به راحتی نابود می‌شده‌اند، به عفونت‌های خطرناکی تبدیل می‌شوند که زندگی مبتلایان مبتلایان به ایدز تهدید می‌‌کنند.

برای تشخیص عفونت ایدز، امروزه با استفاده از کیت‌های خود ارزیابی ایدز می‌توان در منزل و یا در هر مکان خصوصی به راحتی از وضعیت سلامتی خود آگاه شد.
دقت کیت‌های خود ارزیابی ایدز بیش‌از ۹۹.۸ درصد است.نتایج در کمتر از ۲۰ دقیقه مشخص می‌شود و برای انجام آزمایش نیاز به تجهیزات خاصی نیست.(۴)(۵)

 

منابع
(۱)https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12184613/
(۲)https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25875887/
(۳)https://www.intechopen.com/chapters/79981
(۴)https://www.nhs.uk/conditions/hiv-and-aids/treatment/
(۵)https://www.hiv.gov/hiv-basics/staying-in-hiv-care/hiv-treatment/hiv-treatment-overview

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 0 میانگین: 0]

یک نظر در “درمان قطعی ایدز (HIV) با طب سنتی اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *