ایدز

ایا ازمایش ادرار ایدز را نشان می دهد ؟

ایا ازمایش ادرار ایدز را نشان می دهد ؟

ایا ازمایش ادرار ایدز را نشان می دهد ؟

آزمایش ادرار آزمایشی معمول و پر تکرار در آزمایشگاه های تشخیص طبی دنیا است که با بررسی نمونه ادرار بیمار به صورت ظاهری، شیمیایی و سلولی به بررسی وضعیت سلامتی وی میپردازد. میتوان با آزمایش ادرار بیش از 50 پارامتر مختلف را در بدن بررسی کرد با این حال اگر این سوال را دارید که ایا ازمایش ادرار ایدز را نشان می دهد ؟

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید و به پاسخ این سوال میپردازیم.

ایا ازمایش ادرار ایدز را نشان می دهد ؟

خیر . در آزمایش ادرار معمولی ( Urine Analysis ) ابتلا به ایدز و اچ آی وی مشخص نمی شود. آگاهی از ابتلا به این بیماری تنها با انجام آزمایش ایدز (HIV Ab  ) مشخص می شود. روش های مختلفی برای انجام آزمایش ایدز وجود دارد. شما میتوانید با مراجعه به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری بصورت رایگان یا خود با استفاده از کیت تشخیص ایدز بصورت محرمانه و یا در آزمایشگاه تشخیص طبی خصوصی یا دولتی آزمایش خود را انجام دهید.

ایدز

ایدز بیماری است که در اثر ویروس نقص سیستم ایمنی ایجاد، و باعث می شود بدن نتواند در مقابل سایر عوامل بیماری زا مانند میکروب ها و انگل ها و سلول های سرطانی بجنگد. در نتیجه فرد مبتلا در صورت عدم تشخیص و درمان بموقع دچار علائم عفونت و سرطان شدید و در نهایت مرگ می شود. امروزه داروهای زیادی برای کنترل این ویروس ساخته شده است و فرد مبتلا با مصرف آن میتواند مانند سایرین زندگی عادی و طولانی داشته باشد.

آزمایش ادرار

در آزمایش ادرار پارامتر هایی چون قند، پروتئین، ترکیبات شیمیایی کتونی، وزن مخصوص و… ادرار بررسی میشود. همچنین در این آزمایش گلبول های قرمز، گلبول های سفید و سایر سلول هایی که از طریق ادرار به هر دلیلی در حال دفع شدن هستند نیز گزارش می شوند.

کیت خانگی آزمایش ایدز

اگر به دلیلی احتمال ابتلای خود را به این بیماری می دهید میتوانید بصورت محرمانه با تهیه کیت خودارزیابی ایدز آزمایش خود را انجام دهید. ( اطلاعات بیشتر و دیدن کیت های افراد مبتلا به ایدز )

منابع:

1- https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/urinalysis/about/pac-20384907

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *