ایدز

آزمایش ایدز برای عمل بینی

آزمایش ایدز برای عمل بینی

آزمایش ایدز برای عمل بینی

ایدز بیماری است که با خون یا ترشحات جنسی و غیر جنسی بدن بین افراد مختلف منتقل میشود. عامل آن ویروسی است که ویروس نقص سیستم ایمنی انسانی نامیده میشود. این ویروس با حمله به گلبول های سفید باعث تضعیف سیستم ایمنی افراد میشود. به این دلیل که این ویروس توانایی این را دارد که در میان ژنوم ما مخفی گردد تاکنون درمان قطعی برای آن کشف نشده است. (1) با توجه به خطرناکی این بیماری برای اغلب اعمال جراحی انجام آن قبل از عمل برای بیماران درخواست می شود. در این مطلب درباره ی آزمایش ایدز برای عمل بینی توضیح خواهیم داد.

آزمایش ایدز برای عمل بینی

پزشک متخصص جراح و زیبایی در اغلب موارد ( و نه در همه موارد ) درخواست انجام آزمایش ایدز را برای بیمار میکند. دلیل این موضوع اطمینان از عدم ابتلای افراد به ویروس HIV میباشد. فرد مبتلا میتواند پرسنل اتاق عمل و جراح را در خطر ابتلا قرار دهد. همچنین آگاهی فرد نسبت به ابتلای خود باعث تسریع در درمان ایدز ایشان می شود. برای انجام آزمایش ایدز برای عمل بینی نیاز به ناشتایی ندارید و میتوانید با مراجعه به آزمایشگاه های تشخیص طبی این آزمایش را براحتی انجام دهید.

کجا آزمایش ایدز برای عمل بینی بدهم ؟

اگر میخواهید بصورت رایگان از وضعیت ابتلای خود آگاهی یابید میتوانید به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شهر خود مراجعه کنید و یا با استفاده از کیت خودارزیابی ایدز بصورت محرمانه آزمایش ایدز خود را انجام دهید. جواب آزمایش این دو مورد برای عمل بینی قابل ارائه نیست زیرا باید جواب چاپی آزمایشگاه را در پرونده پزشکی عمل شما قرار دهند.

برای دریافت جواب بصورت پرینت شده و دارای مهر آزمایشگاه میتوانید به آزمایشگاه های خصوصی ( ساعت نمونه گیری معمولا تا 7 عصر )و یا آزمایشگاه های دولتی ( ساعت نمونه گیری معمولا تا 11 صبح ) مراجعه کنید. همچنین اگر بیمه تامین اجتماعی دارید میتوانید برای انجام این آزمایش به کلینیک های تامین اجتماعی مراجعه کنید تا بصورت رایگان این آزمایش را برای شما انجام دهند.(پزشک خود تامین اجتماعی باید نسخه بنویسند.)

در برگه آزمایش شما علامت اختصاری آزمایش ایدز HIV Ab یا HIV Ab/Ag یا HIV Ab1&2 میباشد. همه این ها به معنی آزمایش ایدز است. اگر عبارتی که شامل HIV است در جواب آزمایش عمل بینی شما نبود به این معنی است که این آزمایش برای شما انجام نشده است.

دوره پنجره آزمایش ایدز

برای انجام آزمایش ایدز باید توجه کرد که باید دوره پنجره ابتلا به این ویروس گذشته باشد. دوره پنجره دوره ای ابتلا به ویروس است که در آن علی رغم ابتلای فرد نمیتوان با روش های آزمایشگاهی ابتلای فرد را تشخیص داد. دوره پنجره ایدز در افراد و با توجه به تکنیک آزمایش متفاوت است با این حال بطور کلی حداقل یک ماه باید از ابتلای فرد برای تشخیص این ویروس توسط آزمایش گذشته باشد. این عبارت به این معنی است که اگر فردی سه روز قبل به اچ آی وی مبتلا شده باشد و آزمایش ایدز برای عمل بینی انجام داده باشد، جواب آزمایش وی منفی میشود در حالی که به این ویروس مبتلا است. منفی شدن جواب به این معنی است که فرد از یک ماه گذشته به قبل به HIV مبتلا نشده است.

منابع:

 

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *