ایدز

سرماخوردگی ایدز چقدر طول میکشد ؟

سرماخوردگی ایدز چقدر طول میکشد ؟

سرماخوردگی ایدز چقدر طول میکشد ؟

علائم شبه سرماخوردگی ایدز

اکثر افرادی که به تازگی به  HIV مبتلا شده اند یک بیماری کوتاه و شبیه آنفولانزا و سرماخوردگی را تجربه می کنند که 2 تا 6 هفته پس از شروع این عفونت رخ می دهد که اصلاحا به آن علائم مرحله حاد ابتلا به اچ آی وی می گوییم. پس از این، مرحله فرد، ممکن است تا چندین سال هیچ علامتی نداشته باشد. در این مطلب به پاسخ سوال سرماخوردگی ایدز چقدر طول میکشد ؟  سایر علائم مراحل اولیه و انتهایی این بیماری و کاری که باید در این شرایط انجام دهید، می پردازیم.

تخمین زده می شود که تا 80 درصد از افرادی که به HIV آلوده می شوند، این بیماری شبیه آنفولانزا و سرماخوردگی را تجربه می کنند.

سایر شایع ترین علائم در این مرحله عبارتند از:

  • افزایش دما (تب)
  • گلو درد
  • بثورات پوستی

علائم دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:

این علائم معمولا 1-2 هفته طول می کشد، اما می تواند طولانی تر باشد. علائم نشانه دهنده این هستند که سیستم ایمنی بدن شما در حال مبارزه با این ویروس است.

سرماخوردگی ایدز چقدر طول میکشد ؟

علائم شبه سرماخوردگی ایدز نیز مانند سایر علائم مرحله حاد ابتلا به این عفونت معمولا بین یک تا دو هفته طول می کشد. این مدت می تواند در افراد مختلف کوتاه یا طولانی تر باشد. و یا فرد ممکن است اصلا علائم سرماخوردگی را تجربه نکند.

داشتن این علائم  هم لزوماً به معنای ابتلا به ویروس HIV نیست. به یاد داشته باشید: سرماخوردگی اغلب در اثر ویروس های سرماخوردگی ایجاد میشود. یا ممکن است این علائم مربوط به آنفولانزا یا کرونا باشد.

علائم سرماخوردگی و شک به ایدز

اگر چند مورد از علائم فوق را دارید و فکر می کنید در چند هفته گذشته در خطر ابتلا به ایدز بوده اید، باید آزمایش HIV بدهید. با استفاده از کیت خودارزیابی ایدز یا در مرکز مشاوره بیماری های رفتاری یا با مراجعه به آزمایشگاه تشخیص طبی آزمایش ایدز خود را بدهید.

پس از رفع سرماخوردگی ایدز

پس از ناپدید شدن علائم اولیه و شبه سرماخوردگی ایدز، HIV ممکن است تا سال‌ها علائم دیگری در فرد ایجاد ایجاد نکند. در این مدت، ویروس به فعال بودن و جنگیدن با گلبول های سفید ادامه می دهد و باعث آسیب تدریجی به سیستم ایمنی بدن می شود.

این روند می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما ممکن است تا 10 سال طول بکشد، که در طی آن فرد مبتلا کاملا احساس سلامتی می کند. زمانی که دیگر سیستم ایمنی به شدن آسیب دیده فرد وارد مرحله پیشرفته و ایدز بیماری می شود و علائم زیر ظاهر می شود:

  • کاهش وزن شدید
  • اسهال مزمن
  • عرق شبانه
  • مشکلات پوستی
  • عفونت های مکرر
  • سایر بیماری های شدید

مقاله مرتبط: علائم ایدز در روزهای اول تا انتها (همه‌ علائم در طی زمان و در هر مرحله)

ایدز دیگر کشنده نیست اگر

امروزه داروهای زیادی برای کنترل این ویروس ساخته شده است و تشخیص و درمان زودهنگام آن می تواند از این همه این مشکلات جلوگیری کند. اگر در گذشته به هر دلیلی در خطر ابتلا به ایدز بوده اید با این حال هیچگونه علائمی نداشته اید، همچنان باید تست ایدز را انجام دهید.

منابع:

  1. https://www.nhs.uk/conditions/hiv-and-aids/symptoms/

 

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *