ایدز

درمان ایدز با قرآن

درمان ایدز با قرآن

درمان ویروس HIV با قرآن

ایدز بیماری است که توسط ویروسی به نام HIV ایجاد شده و موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود. درحال حاضر، درمان قطعی برای این بیماری وجود ندراد و هیچ داروی شیمیایی یا گیاهی برای حل کامل این مشکل وجود ندارد. همچنین درمان ایدز با قرآن و هیچ آیین مذهبی به صراحت بیان نشده است.

دراوایل اپیدمی بیماری ایدز، باورهای مذهبی باعت گسترش بیماری ایدز شد، چراکه برخی از افراد مذهبی معتقد بودند بروز بیماری ایدز از مجازات الهی برای افراد بی‌بندوبار است. بنابراین بسیاری از افراد مبتلا به بیماری ایدز به دلیل ترس از انگ و تبعیض، برای تشخیص و کنترل عفونت‌ ایدز اقدام نمی‌کردند (۴).

اما امروزه تاکید ادیان مذهبی و تغییر نگرش جوامع در جلوگیری از گسترش بیماری ایدز بسیار موثر است. انتقال ویروس HIV میان متدین مذهبی کمتر دیده می‌شود. از طرفی در جوامعی که بی‌بندوباری جنسی بیشتر است، به علت قدرت جهش بالای ویروس اچ‌آی‌وی و همچنین روابط جنسی پرخطر (راه اصلی انتقال این ویروس)، گسترش و مقاومت ویروس هم بیشتر دیده می‌شود.

اچ‌آی‌وی از طریق روابط جنسی محافظت نشده، به‌راحتی منتقل شده و افزایش روابط جنسی محافظت نشده باعث افزایش انتقال و جهش ویروس می‌شود. مطالعات انجام شده در خاورمیانه نشان می‌دهد که این منطقه باوجود دارا بودن 5 درصد از جمعیت جهان، شیوع ایدز کمتر از یک درصد است. درواقع باورهای مذهبی از دلایل اصلی شیوع کمتر ایدز در این کشورها می‌باشد (۱).

مقاله مرتبط:انواع روش‌های نوین درمان ایدز در آینده

مروری بر درمان قطعی ایدز با استفاده از پیوند مغز استخوان

واکسن موزائیک جانسون، امیدی برای پایان HIV

نقش باورهای مذهبی در پیشرفت بیماری ایدز

باورهای مذهبی از راه‌های مدیریت استرس در افراد مبتلا به بیماری است. در واقع درمان ایدز با قرآن یا آیین مسیحیت ممکن نمی‌باشد اما آیین مذهبی با کاهش استرس در افراد می تواند در اثر بخشی داروها موثر واقع شود.

در حال حاضر درمان‌های موجود برای بیماری ایدز، تنها می‌تواند بیماری را کنترل کرده و ویروس برای همیشه با تعداد کم و کنترل شده در بدن افراد مبتلا باقی می‌ماند. بیماران می‌توانند با مصرف منظم داروها، تعداد ویروس را در بدن تا حد بسیار کمی کاهش دهند و سالم و طولانی زندگی کنند.

در حالی که پیشرفت‌های پزشکی امید به زندگی را در بیماران اچ‌ای‌وی مثبت افزایش یافته است، اما انگ و استرس می‌تواند بر اثربخشی داروها و کیفیت زندگی افراد تاثیر گذار باشد. در واقع استرس و اختلالات روحی و روانی در افراد، می‌تواند بدن را برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن آسیب پذیر کند. نتایج مطالعه‌ای بیانگر این موضوع است که استرس زیاد می‌تواند قدرت سیستم ایمنی در مبارزه با ویروس‌‌ ها را کاهش دهد (۲).

همانطور که پیشتر گفته شد، در حال حاضر هیچ واکسن موثر و تایید شده‌ای برای بیماری ایدز وجود ندارد و بهترین راه‌، جلوگیری از گسترش بیماری، استفاده از تجهیزات پیشگیری از انتقال ویروس در روابط جنسی، عدم استفاده از سرنگ مشترک برای تزریق مواد مخدر، استفاده از داروهای PrEP در مواجه با افراد اچ‌ای‌وی مثبت، تشخیص ویروس با انجام به‌موقع آزمایش و مصرف منظم داروهای ضد رتروویروسی در افراد مبتلا است.

تشخیص بموقع عفونت اچ‌ای‌وی از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری می‌کند. همچنین افرادی که در مرحله اولیه عفونت از وضعیت خود آگاه می‌شوند، می‌توانند با مصرف منظم داروهای ضد رتروویروسی بیماری را کاملا کنترل کرده و با کاهش تعداد ویروس در خون، HIV دیگر قابل انتقال به دیگران نمی‌باشد (۳).

منابع:

(۱)https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1618450/

(۲)https://www.webmd.com/hiv/features/living-with-hiv-stress-side-effects

(۳)https://www.healthline.com/health/hiv-aids/hiv-prevention/hiv-prevention#getting-tested

(۴)https://www.alislam.org/articles/islamic-solutions-problem-aids/

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 0 میانگین: 0]

3 نظر در “درمان ایدز با قرآن

  1. سمیر گفت:

    می خواستم این کیت رو ازتون بخرم با دیدن این پست فهیمدم که از حقه بازها نباید خرید کرد.

    1. محسن جعفری گفت:

      درود و احترام
      میشه بیشتر توضیح بدید؟ متوجه منظورتون نشدیمو درمورد درمان ایدز با قران؟ ممنون میشم اگه مستندات علمی درمورد این موضوع دارید برامون ارسال کنید به این شماره 09120042387
      درمورد خرید هم ما هیچ وقت تاکید نداشتیم و نداریم از ما حتما بخرید. میتونید برید مرکز مشاوره ی بیماری های رفتاری رایگان انجام بدید یا آزمایشگاه تشخیص طبی برید. نکته مهم انجام دادن آزمایش ایدز هست که از وضعیت خودتون آگاه بشید. همین
      درمورد درمان ایدز با قران هم حتی یک مقاله معتبر علمی در مجلات علمی پژوهشی (ایران) یا مجلات ISI (ایران و خارج از ایران) نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *