ایدز

اگر HIV مثبت شوم چه اتفاقاتی برایم می‌افتد؟

اگر اچ ای وی مثبت شوم چه اتفاقاتی برایم می‌افتد؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اگر HIV مثبت شوم چه اتفاقاتی برایم می‌افتد؟ در ادامه در قالب یک مثال توضیح می دهیم.

من ایدز دارم

سلام من جوانی هستم حدودا سی ساله. سه سال پیش از طریق انتقال خون متوجه شدم که مبتلا به اچ ای وی هستم  ( توضیح کارشناس سایت : به هیچ عنوان به نیت مشخص شدن وضعیت ایدز خود اقدام به اهدای خون نکنید چون ممکن است چندین نفر دیگر که خون شما و فرآورده‌های مشتق شده از آن به آنها تزریق می‌شود نیز مبتلا شوند ) .

موقعی که متوجه شدم اصلا باورم نمی‌شد وحتی با اون دکتری که بهم به صورت کاملا محرمانه این موضوع را مطرح کرد درگیر شدم ولی بعد از دادوبیداد که یکم اروم شدم ، با قضیه منطقی برخوردکردم . من رو به یکی از مراکز بیماریهای رفتاری معرفی کردند که بعد مراجعه به مرکز کاملا بصورت ناشناس درهمون مرکز مورد مشاوره روانشناس قرار گرفتم و بعد حرف زدن و مشاوره و اشنایی با بیماریم که دچارش شده بودم و راهنمایی ها و تذکراتی که مشاور محترم فرمودند و بصورت کامل من با ویروس و بیماریم واحتیاطها وحتی مراحل درمانیش اشنا کرد و مشاوره های لازم را دادند . دراینجا لازم است عرض کنم که اصلا درمورد چگونگی الودگیم و یا اینکه رابطه جنسی داشتم یا نه اصلا سوالی نکردند فقط درمورد اعتیاد سوال کردند که برای تحت مراقبت قرار دادن مهم بود که خدارو شکر نه رابطه داشتیم ونه اعتیاد .

من همیشه قدردان مشاور محترم مرکز بودم و هستم چون ایشون بودن که با راهنماییشون من امیدوار به زندگی کردند بعد از مشاوره من فرستادن پیش متخصص بیماریهای عفونی مرکز که کامل من رو ویزیت کردند و راهنمایی های لازم را هم ایشون انجام دادند وچند ازمایش که برای تشکیل پرونده لازم بود از جمله سی دی فور و بیماری سل وغیره انجام دادند که ببینند درچه وضعیتی هستم . بعد ازتشکیل پرونده و اختصاص یک کد مخصوص که من رو فقط با اون کد میشناختن نه اسم ونه فامیلی فقط با کدی که بهم اختصاص داده بودند و اونجا بهم هم گفتن که تمام مراحل ازمایشات و مراقبتها و واکسنهای موردنیاز از جمله کزاز و دیفتری وغیره همه رایگان هست وحتی اینم بگم پیشنهاد دادن که اگر متاهل هستی یا دوستی یا رابطه ای داری کاندوم رایگان هم دراختیارتون قرار میدیم ومن هر دوماه یا یک ماه به مرکز مراجعه کرده وشرح حال میگفتم وتوسط روانشناس مورد مشاوره و توسط دکتر متخصص مورد ویزیت قرار می‌گرفتم واگر واکسنی یا ازمایشی لازم بود انجام میدادند .

تا حدودیکسال پیش که سی دی فورم به مرز پونصد رسید (و خیلی پایین اومد) و بعد از مشاوره و تشخیص پزشک محترم قرار شد من هر 24 ساعت اونم هرشب یه قرص مصرف کنم که هم سی دی فورم بیاد بالا هم خدایی نکرده دچار مشکلی نشم که من با رضایت خودم قرص رو بصورت کاملا رایگان الان حدود یکسال از مرکز هردوماه یکبار دریافت میکنم وشبی یک عدد مصرف میکنم که بعد مصرف قرص هم سی دی فورم اومد بالا هم اینکه بعد ازمایش شمارش ویروس متوجه شدم که وایرلودم یا به اصطلاح میزان تکثیر ویروس در بدنم به خاطر مصرف قرص صفر شده وخداروشکر الان هم ، هم کارم میکنم وهم راحت زندگی می‌کنم و اصلا به بیماری فکرم نمیکنم فقط شبی یک عدد قرص میخورم و هر دوماه یکبار به مرکز میرم قرصم رو می‌گیرم و اگه ازمایشی یا کاری بود انجام میدم و برمیگردم.

دراخر می‌خواهم درموردنگرش به این بیماری در جامعه مطلبی رو عرض کنم اونم اینه که  شناخت نسبت به بیماری درجامعه ما خیلی خیلی کمه و سطحیه و اکثرا فکر می کنند کسانی که رابطه داشتن به این بیماری مبتلا می شوند درصورتی که خیلی راهها واسه الودگی هست و اینکه فکر می‌کنند بعد چند سال طرف به اخر میرسه درصورتی که اصلا اینطور نیست و اگر فردآلوده به موقع با دادن تست متوجه ابتلاش بشه و دنبال مراقبتش بیفته مثل خیلی از افراد سالم میتونه زندگی کنه ازدواج کنه بچه داربشه و اصلا مشخص نشه که مبتلاست. من خودم به شخص کارمم سخته و درضمن هیچ کس جز دکترام اصلا ازاین موضوع خبر ندارند حتی خانواده ونزدیک ترین افرادزندگیم. ممنون از اینکه تا آخر حرفام رو خوندین.

……………………………..

مقاله مرتبط: ایدز ؛ علائم، راه‌های انتقال، تشخیص و درمان و پاسخ به سوالات متداول

سایتو مگالوویروس در افراد HIV مثبت

……………………………

* این متن توسط یکی از دوستان و مخاطبان HIV مثبت برای سایت و پیج اینستاگرام ما نوشته شده است و برای اولین بار منتشر می‌شود.

کلمات کلیدی: اچ آی وی مثبت ،  مصاحبه با بیماران ایدزی ، ایدز عمر طبیعی ،  درمان ایدز در ایران ، فوبیای ایدز ،  من ایدز دارم

 

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 3 میانگین: 3.3]

11 نظر در “اگر HIV مثبت شوم چه اتفاقاتی برایم می‌افتد؟

  1. محمد گفت:

    سلام
    فکر میکنم ایدز دارم
    یک سال پیش رابطه داشتم ولی جرعت نمیکنم برم ازمایش بدم
    واقعا نمیدونم باید چ کنم

    1. محسن جعفری گفت:

      زندگی با یه ترس گاهی اوقات از خود اون ترس بدتره شما بهترین و تنها راهی که باید برید اینه که آزمایش ایدز رو بدید. میتونید برید مرکز مشاوره‌ی بیماری‌های رفتاری بصورت رایگان انجام بدید یام از قسمت فروشگاه ما بصورت محرمانه سفارش بدید یام برید آزمایشگاه‌های خصوصی یا دولتی یا آزمایشگاه‌های تامین اجتماعی . مهم اینه که این فکر و استرس رو ازش آزاد بشید. کلیت هم نگران نباشید احتمال ابتلای شما پایین هست از نظر آماری و گذشته از این بخاطر کسانی که دوستشون دارید اینکار رو کنید… بخاطر سلامتی اونا و سلامتی خودت در آینده

  2. ابوالفضل گفت:

    سلام خسته نباشید پسرم ۱۷سالمه ورزش کارم من 2ما پیش برا بار ابلین بار رابطه داشتم و کاندوم پاره شد الان زندگی خبی ندارم از خواب بیدار میشم همش گریه میکنم از مرگ نمیترسم از این میترسم زنده بمانم گند میر شم بنظر شما اگر من این بیماری مبتلا شدم میتونم زندگی کنم

    1. محسن جعفری گفت:

      درود و احترام
      به جای تحمل این همه استرس آگاهی خودتون رو درباره ی ایدز و اچ آی وی افزایش بدید. جهل باعث ترس میشه. اچ آی وی امروزه با مصرف دارو دیگه کشنده نیست.
      در حال حاضر بهترین کاری که شما می‌تونید انجام بدید انجام آزمایش ایدز هست. به مرکز مشاوره ی بیماری های رفتاری شهرتون مراجعه کنید یا کیت خودارزیابی ایدز از قسمت فروشگاه سایت سفارش بدید یام به آزمایشگاه تشخیص طبی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *