ایدز

چقدر نگران ایدز باشیم؟

چقدر نگران ایدز باشیم؟

برای پاسخ به این سوال که چقدر نگران ایدز باشیم؟ باید گفت دو حد چپ و راست واکنش افراد نسبت به این موضوع را بررسی می‌کنیم!

حد راست و بی خیالی و بی‌توجهی که نتیجه آن بیماری ایدز و کشندگی آن و آلودگی همسر و فرزندان‌ درصورت عدم تشخیص  است و حد چپ و حساسیت نسبت به ایدز که نتیجه آن که عدم آرامش، ترس از رابطه جنسی ، درگیری فکری و بار مالی و … است.

براستی مرز رفتار مناسب کجاست؟

در طبیعت و تکامل تمام موجودات برای انجام رفتاری تمام منافع و خطرات و هزینه آن رفتار مد نظر قرار می گیرد و با توجه به نتیجه این بررسی ، آن رفتار انجام می شود یا آن رفتار انجام نمی‌شود.

مثلا یوزپلنگ ایرانی زمانی که گرسنه می‌شود شکار می کند و وقتی سیر است لزومی نمی بیند شکار کند و دراز می کشد.

در اینجا ما به بررسی سه نوع رفتار و برخورد متفاوت افراد نسبت به HIV و ایدز می‌پردازیم:

الف: حالت بی توجهی و بیخیالی

ب: حالت وسواس و درگیری فکری

ج: رفتار مناسب و علمی

 الف: حالت بی توجهی و بی خیالی

در اینحالت فرد در معرض انواع روش‌های انتقال ایدز قرار می گیرد. از سوزن مشترک استفاده می‌کند،‌ تاتو غیربهداشتی می‌زند، در رابطه جنسی از کاندوم استفاده نمی کند و با هرکسی، دوست و غریبه، رابطه جنسی برقرار می‌کند! و هرگز تست ایدز انجام نمی دهد، ازدواج می‌کند و سه بچه می آورد.

در سن 40 سالگی وسط شرکتش بیهوش می‌افتد و بعد از بهوش آمدن در بیمارستان، چند دکتر دور خود می‌بیند که می‌گویند به ایدز مبتلاست و یک ماه دیگر می‌میرد و زن و سه فرزندت نیز به ایدز مبتلا هستند و دارو درمانی آنها شروع شده است.  )تصاویری از افراد مبتلا به ایدز  (

ب: حالت وسواس به ایدز و درگیری فکری

در اینحالت فرد از ترس ایدز اصلا رابطه جنسی ندارد. مدام وسواس دارد که تمام سرنگ‌های مراکز درمانی آلوده است و فکر می‌کند پرتقال خونی‌های وارداتی، حاوی خون آلوده به ایدز هستند! چندین بار آزمایش ایدز به انواع روش‌های گران‌قیمت در انواع آزمایشگاه‌های تخصصی انجام می دهد و همه‌ی آنها می گویند منفی هستی و به آزمایشگاه‌ها هم شک می‌کند که شاید اشتباه انجام داده‌اند یا اصلا انجام نداده‌اند!

چندین بار با تست خانگی آزمایش ایدز ، خود در منزل آزمایش خود را انجام می دهد و علی رغم منفی شدن همه باز هم نمی تواند زندگی آرامی داشته باشد و آرامش فکری و زندگی خود را از دست می‌دهد و بخاطر این حساسیت موقعیت های خوب ازدواج را نیز از دست می دهد.

ج: رفتار مناسب و علمی

می‌داند که ابتلای به ایدز ربطی به رابطه جنسی ندارد و به روش‌های مختلفی ممکن است فرد به آن مبتلا شود.

آگاهی خود را نسبت به ایدز افزایش می دهد. درصورت فعال بودن از نظر جنسی هر سه ماه یکبار تست ایدز می‌دهد و از سلامت و عدم آلودگی شریک جنسی خود نیز اطمینان می‌یابد.  )زمان مناسب برای انجام تست ایدز (

حداقل سالی یکبار خود را از نظر ابتلا به ایدز چک می کند. از کاندوم استفاده می کند و می‌داند ویروس ایدز خطرناک و کشنده است ولی درصورت تشخیص سریع و دارودرمانی منظم کاملا قابل کنترل است. و میداند در صورت رعایت این موارد دیگر نیازی نیست نگران ایدز باشد.

فکر خود را برای ابتلا یا عدم ابتلا به ایدز درگیر نمی کند و هر زمان حس کرد اتفاق مشکوکی افتاده است، خود را از این نظر تست می کند و آرامش خود را با دانستن بیشتر درباره‌ی ایدز حفظ می‌کند.

امیدواریم همه‌ی ما با بودن در گروه ج گامی در جهت ریشه‌کنی ایدز در ایران برداریم. با مطالعه مطلب ایدز ؛ علائم، راه‌های انتقال، تشخیص و درمان و پاسخ به سوالات متداول می‌توانید اطلاعات و آگاهی خود را در رابطه با این بیماری افزایش دهید و از نگرانی خود بکاهید. ایدز دیگر مانند گذشته کشنده نیست دوست عزیز.

 

 

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 2 میانگین: 1.5]

یک نظر در “چقدر نگران ایدز باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *