ایدز

گلودرد ایدز چقدر طول میکشد ؟

گلودرد ایدز چقدر طول میکشد ؟

گلودرد ایدز چقدر طول میکشد  ؟

ابتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی انسانی (HIV) شامل سه مرحله است. مرحله اولیه (عفونت حاد) که شامل چند هفته اول ابتلا فرد است. مرحله نهفتگی یا دوره کمون که فرد علائمی ندارد و بین دو سال تا پانزده سال طول می کشد و مرحله سوم یا پیشرفته (بیماری ایدز) که بیمار در صورت عدم درمان به این مرحله رسیده و فوت میکند. هر کدام یک از این مراحل علائم خاص خود را دارند. گلودرد یکی از علائم اصلی مرحله عفونت حاد ابتلا به اچ آی وی است. در ادامه این مطلب به پاسخ به سوال گلودرد ایدز چقدر طول میکشد ؟ میپردازیم.

ایدز چیست ؟

ایدز بیماری است که چندین سال بعد از ابتلا به ویروس اچ آی وی درصورتی که بیمار درمان نشود، ایجاد میشود. راه انتقال این ویروس خون و ترشحات آلوده بدن است. رابطه جنسی، سرنگ مشترک، تاتو، حجامت، پیرسینگ، دندانپزشکی غیر بهداشتی، انتقال از مادر به جنین از راه های اصلی انتقال بین افراد این ویروس است. اگرچه امروزه داروسازان داروهای زیادی برای کنترل این بیماری ساخته اند با این حال هنوز این بیماری درمان قطعی ندارد.

گلودرد ایدز

این علامت یکی از علائم اصلی افراد مبتلا به HIV در چند هفته اول است با این حال در همه مردان و زنان مبتلا بروز نمیکند. این حس درد در ناحیه گلو در مبتلایان به ایدز در مرحله حاد در 40 درصد از افراد ایجاد می شود و میزان بروز آن در زنان و مردان برابر است.

گلودرد ایدز چقدر طول میکشد ؟

گلودرد ایدز معمولا بین چند روز تا 2 هفته طول میکشد با این حال ممکن است این مدت طولانی تر شود. علائم این نوع گلودرد معمولا با داروهای ضد احتقان و آنتی بیوتیک بهبود نمیاد با این حال با مصرف مسکن ها بهبود می یابد. علائم مرحله حاد نشان دهنده تکثیر شدید ویروس در بدن و مبارزه ی گلبول های سفید با آنها می باشد. این نوع گلودرد می تواند همراه با تب و ضعف

گلودرد و شک به ابتلا به ایدز

داشتن یا نداشتن علائم گلودرد دلیلی بر ابتلا یا عدم ابتلای افراد به ایدز و اچ آی وی نیست. تنها راه تشخیص ابتلا به این بیماری انجام آزمایش ایدز است. شما میتوانید در مرکز مشاوره بیماری های رفتاری بصورت رایگان یا با استفاده از کیت تشخیص ایدز بصورت محرمانه یا با مراجعه به آزمایشگاه تشخیص طبی از وضعیت ابتلای خود آگاهی یابید. با این حال باید دقت داشته باشید که برای انجام این آزمایش باید حداقل یک ماه از هر اتفاق مشکوکی که در آن احتمال ابتلای خود را می دهید گذشته باشد.

منابع:

  1. https://www.uptodate.com/contents/symptoms-of-hiv-beyond-the-basics
  2. https://endinghiv.org.au/blog/7-symptoms-of-hiv-early-stages/#
این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *