ایدز

قیمت کیت ایدز ( جزئیات قیمت انواع برند‌ها و انواع روش‌های تشخیص ایدز )

قیمت کیت ایدز

قیمت کیت ایدز ( جزئیات قیمت انواع برند‌ها و انواع روش‌های تشخیص ایدز )

در این مطلب درباره‌ی قیمت کیت ایدز و قیمت و هزینه آزمایش ایدز با انواع روش‌های آن خواهیم پرداخت

انواع روش‌های تشخیص ایدز

  • کیت ایدز ( کیت خانگی آزمایش ایدز، کیت خودارزیبای ایدز، کیت تشخیص سریع ایدز )
  • الایزا
  • PCR
  • وسترن بلات
  • میکرواری
  • فلوسایتومتری
  • کشت سلول

به ترتیت قیمت و هزینه هر کدام :

قیمت کیت ایدز ( کیت خانگی آزمایش ایدز، کیت خودارزیبای ایدز، کیت تشخیص سریع ایدز )

این نوع کیت‌های انواع مختلفی دارند. در این کیت وسایل لازم برای انجام آزمایش توسط خود فرد قرار دارد. یعنی فرد با خواندن دستوالعمل آن می‌تواند آزمایش ایدز خود را در خانه انجام دهد. این نوع کیت‌ها در مراکز بهداشت و مراکز مشاوره بیماری های رفتاری نیز استفاده می‌شوند.

انواع برند‌های کیت‌های تشخیص ایدز

قیمت کیت ایدز Ntbio

این برند یکی از بهترین برندهای کیت تشخیص سریع ایدز در ایران است. ان تی بیو در آزمایشگاه های تشخیص طبی نیز درموارد اورژانسی که جواب بیمار باید سریع آماده شود (مثلا موارد عمل جراحی اورژانسی ) استفاده می‌شود. قیمت کیت Ntbio در حال حاضر در فروشگاه کیت HIV 219 هزار تومان است. هزینه ارسال با پست پیشتاز آن نیز 33 تومان برای همه کشور است. در تهران ارسال بصورت اورژانسی ( کمتر از دو ساعت ) با پیک اسنپ یا الوپیک (هرکدام ارزان‌تر باشد) و پرداخت در محل می‌باشد.(خرید)

قیمت کیت ایدز ACON

این برند یکی از بهترین برندهای کیت تشخیص سریع ایدز در ایران که به تازگی وارد بازار آزمایشگاهی شده است. این کیت در آزمایشگاه های تشخیص طبی نیز درموارد اورژانسی که جواب بیمار باید سریع آماده شود استفاده می‌شود. قیمت کیت ACON در حال حاضر در فروشگاه کیت HIV 219 هزار تومان است. هزینه ارسال با پست پیشتاز آن نیز 33 تومان برای همه کشور است. در تهران ارسال بصورت اورژانسی ( کمتر از دو ساعت ) با پیک اسنپ یا الوپیک (هرکدام ارزان‌تر باشد) و پرداخت در محل می‌باشد.(خرید)

قیمت کیت ایدز Abon

این برند یکی از قدیمی ترین کیت های رپیدتست ایدز در ایران است. قیمت و کارایی مناسبی دارد. در حال حاضر قیمت آن در فروشگاه کیت HIV 85 هزار تومان ( ارزان‌ترین قیمت در ایران ) است. هزینه ارسال با پست پیشتاز آن نیز 33 تومان برای همه کشور است. در تهران ارسال بصورت فوری با پیک اسنپ یا الوپیک (هرکدام ارزان‌تر باشد) و پرداخت در محل می‌باشد. (خرید)

 قیمت کیت ایدز SD

کیت اس دی بیشتر در مراکز مشاوره‌ی بیماری‌های رفتاری و مراکز بهداشت ( لیست مراکز ) برای مراجعین استفاده می‌شود. این برند نیز یکی بهترین کیت های رپید تست ایدز در ایران است. این کیت را می‌توانید بصورت رایگان از مراکز مشاوره بیماری های رفتاری تهیه کنید. و رایگان خودشان برایتان انجام می‌دهند.(خرید)

مزیت استفاده از کیت های ایدز (کیت خانگی آزمایش ایدز) محرمانگی آن است. باید توجه کرد که برای استفاده از این روش برای آزمایش ایدز باید حتما حداقل 45 روز از اتفاق مشکوک گذشته باشد. هر چه از این اتفاق زمان بیشتر گذشته باشد، دقت آنها افزایش می‌یابد. دقت تشخیصی آنها طبق تحقیقات حداقل 5/97 درصد و حداکثر 5/99 درصد می‌باشد.

هزینه و قیمت سایر روش‌های آزمایش ایدز ( ویرایش شهریور 1402 )

آزمایش الایزا

الایزا یکی از مرسوم ترین روش‌های آزمایش ایدز در ایران و جهان است. در حال حاضر تمامی آزمایش های الایزا ایدز به روش نسل چهارم این روش انجام می‌شود. در این روش وجود آنتی ژن و آنتی بادی ویروس HIV بررسی می‌شود. قیمت آزمایش ایدز الایزا بسته به اینکه کجا این آزمایش را بدهید متفاوت است:

  • در آزمایشگاه بیمارستان دولتی هزینه آزمایش ایدز به روش الایزا حدود 100 هزار تومان است.
  • در آزمایشگاه خصوصی حدود 250 هزار تومان تا 300 هزار تومان
  • در آزمایشگاه تامین اجتماعی اگر بیمه تامین اجتماعی دارید و پزشک کلیک تامین اجتماعی نوشته باشند رایگان است.
  • آزمایشگاه درمانگاه خیریه حدود 100 هزار تومان
  • اگر مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرتان داشته باشد (اغلب ندارند) بصورت رایگان

روشی مشابه الایزا برای تشخیص ایدز روش ECL است که مکانیسم تشخیصی مشابهی نیز در تشخیص دارند و قیمت‌های آن نیز اغلب با الایزا یکی است.

آزمایش PCR HIV

آزمایش پی سی آز اچ آی وی روشی تاییدی در مواردی است که جواب کیت ایدز و یا الایزای بیماری مثبت می‌شود. مبنای دو آزمایش قبلی آنتی ژن و آنتی بادی می باشد ولی در PCR مبنای آزمایش ژنوم ویروس است. به همین دلیل قیمت آزمایش ایدز PCR بیشتر از دو روش قبلی است.

هزینه PCR HIV بسته به اینکه کجا این آزمایش را انجام دهید و همچنین نوع پی سی آر متفاوت است. انواع بسیار متفاوتی از PCR وجود دارد با این حال دو نوع اصلی آن کیفی و کمی (Real Time PCR) است. نوع کمی آن گران تر است.

  • در آزمایشگاه بیمارستان دولتی هزینه آن حدود 500 هزار تومان است. با این حال اغلب بیمارستان های این آزمایش را به دلیل نداشت تجهیزات پذیرش نمی‌کنند.
  • در آزمایشگاه خصوصی حدود 1.5 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان (بسته به نوع PCR)
  • در آزمایشگاه تامین اجتماعی اگر بیمه تامین اجتماعی دارید و پزشک کلیک تامین اجتماعی نوشته باشند رایگان است با این حال اغلب این آزمایشگاه‌ها پذیرش این آزمایش را ندارند.
  • آزمایشگاه درمانگاه خیریه هزینه آن حدود 500 هزار تومان است. با این حال اغلب آنها این آزمایش را به دلیل نداشت تجهیزات پذیرش نمی‌کنند.

 وسترن بلات

این روش نیز روشی تاییدی است و در مواردی درخواست می‌شود که PCR HIV فرد نیز مثبت شده است. در این روش بجای آنتی ژن یا آنتی بادی یا ژنوم ویروس به دنبال پروتئین‌های اختصاصی این ویروس در خون هستیم. مثبت شدن پی سی آر ممکن است بخاطر آلودگی ژنومی محیطی آزمایشگاه ایجاد شده باشد با این روش دیگر این خطای احتمالی نیز برطرف می‌شود. قیمت آزمایش ایدز به روش وسترن بلات حدود 8 میلیون تومان و بیشتر است. ( آزمایشگاه‌های خیلی خاصی این آزمایش را انجام می‌دهند و معمولا تلفنی مبلغ دقیق را بیان نمی‌کنند.)

میکرواری

میکرو اری برای کارهای تحقیقاتی شرکت‌های داروسازی انجام می شود و برای بیماران معمول انجام نمیشود. هدف آن بررسی ژنوتایپ‌های ویروس HIV در کارهای تحقیقاتی است.

فلوسایتومتری

در این روش تک تک نوع سلول‌هایی که درون خون ما جریان دارند با دقت بسیار بالایی بصورت افتراقی شمارش می‌شوند. ( آزمایش خون  CBCاگر در این کار ماه است فلوسایتومری خورشید است! )

این روش معمولا برای تشخیص نوع سرطان خون بیماران و یا کارهای تحقیقاتی خاص و یا تعیین تعداد گلبول‌های لنفوسیت تی کمک کننده سی دی چهار مثبت (دقیقا سلولی که ویروس HIV آن را می‌کشد) استفاده می‌شود. اگر تعداد سلول‌های CD4+ از 200 عدد در هر میکرولیتر خون کمتر شده باشد یعنی فرد دچار بیماری ایدز می‌شود یا شده است. هزینه این آزمایش حدود 3 میلیون تومان هست و برای افراد سالم انجام نمی‌شود.

هزینه آزمایش کشت سلول ایدز

این روش صرفا برای انجام کارهای تحقیقاتی پزشکی داروسازی انجام می شود. این روش بسیار طولانی (چند هفته) و پرهزینه (بدلیل نیاز به محیط استریل) است. در این روش سلول‌های بدن را در محیط آزمایشگاهی رشد می‌دهند و سپس ویروس را به آن اضافه می‌کنند و زیر میکروسکوپ تغییرات آن را بررسی می‌کنند.

قیمت‌ها ممکن از تغییر کند. اگر مغایرتی در این قیمت‌ها و آزمایشگاه‌ها مشاهده کردید در قسمت دیدگاه‌ها بیان کنید لطفا تا آن را بسرعت ویرایش کنیم.

خرید کیت ایدز و هپاتیت دیجی کالا

شما می‌توانید از قسمت فروشگاه ما اقدام به خرید کیت ایدز ، هپاتیت و … داشته باشید. ما در این زمینه حرفه ای ترین هستیم. در تهران تحویل اورژانسی کمتر از دو ساعت و پرداخت در محل و همچنین تحویل حضوری داریم.  ارسال به سراسر کشور نیز با پست پیشتاز و ویژه و ارسال با تیپاکس را داریم. مشاوره قبل حین و بعد از آزمایش شما نیز توسط کارشناس علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی انجام می‌شود.

این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *