51 روش برای خود مراقبتی

اگر در لیست بلند اولویت های زندگی، خودتان در آخر آن لیست قرار دارید به خودتان اهمیت نمی‌دهید. اگر امروز مراقب خود نباشیم و فنجان خود را خودمان پر نکنیم فردا چیزی از سلامتی و تندرستی ما باقی نمی‌ماند که از آن بنوشیم.

در این مقاله ما 51 روش ساده و کاربردی خودمراقبتی را را ارائه می‌کنیم تا زندگی بهتری را در آینده تجربه کنید.

1-      به خودتان برسید و آرایش کنید و لاک بزنید.

2-      کتاب یا مجله ای را که دوست دارید یک ساعت مطالعه کنید.

3-      توی حیات یا پارک بشینید و هیچ کاری نکنید.

4-      یک حمام داغ و مفصل، همراه با یه موسیقی لایت، بروید.

5-      یک شاخه گل برای خودتان بگیرید.

6-      قدم بزنید.

7-      ماسک صورت خانگی بزارید.

8-      خودتان را  هرجور هستید بدون گناه و خجالت بپذیرید.

9-      یک چرتی بزنید!

10-  غذایی را که دوست دارید از بیرون سفارش دهید.

11-  یک کار دستی، انجام دهید مانند تعمیر وسایل، رانندگی، بافندگی، خیاطی و...

12-  به کتابخانه یا کتابفروشی بروید و روی صندلی، راحتی بنشینید و کتاب بخوانید.

13-  کلیپای خنده دار در آپارات و یوتیوپ ببنید.

14-  روی چمن ها دراز بکشید و ریلکس به ابرها نگاه کنید.

15-  به ستاره ها نگاه کنید.

16-  با آهنگ مورد علاقه خود برقصید.

17-  به سلامت روان و آرامش ذهنی خودتان فکر کنید. ( 16 روش کاهش نگرانی و استرس )

18-  شمع های معطر روشن کنید یا از روغن های خوش بو یا ادکلنی که دوست دارید استفاده کنید.

19-  داخل یک کافی شاپ بنشینید و یک نوشیدنی لوکس سفارش دهید و با آرامش بخورید.

20-  پاساژگردی کنید و وسایل و خوراکی‌های فانتزی که دوست دارید را بخرید.

21-  یک سرگرمی جدیدی را امتحان کنید.

22-  یوگا را تجربه کنید.

23-  صبحانه رو مفصل بخورید.

24-  با صدای بلند آواز بخوانید.

25-  بدون داشتن مقصد خاصی رانندگی کنید

26-  درب اتاق خودتان را ببندید و فصل آخر سریال مورد علاقه خودتان را ببنید.

27-   20 دقیقه حرکات کششی انجام دهید.

28-  به زمین بازی کودکان بروید و مدتی دوباره مانند کودکان بازی کنید.

29-  به استخر و شنا بروید. (برای فان و خوش گذشتن و نه ورزش )

30-  یک تعطیلات عجیب و غریب را برنامه ریزی کنید. مثلا رفتن به تورهای گروهی یا با اکیپ دوستان چند روز باهم باشید.

31-  هر لباسی که فک میکنی بهت میاد رو بپوش و از خودت لذت ببر!

32-  دکوراسیون وسایل خانه تان را عوض کنید.

33-  لیستی از کارها و وظایف باقی مانده که آزارتان می‌دهد بنویسید و در کمترین زمان همه را انجام دهید و لیست را دور بیندازید!

34-  دسری که دوست دارید را درست کنید و بخورید.

35-  یک روز طلوع خورشید را ببینید. عکس و استوری برای اینستاگرام نگیرد. فقط نگاش کن

36-  به پیک نیک بروید.

37-  شب ها زودتر بخوابید.

38-  درمورد موضوعی تحقیق کنید! هرچیزی که به آن علاقه داشتید ولی وقت پرداختن به آن را نداشته اید. مثلا بررسی نحوه کار موتور خودرو یا انواع روش های درمان خانگی پوست و مو

39-  فالوورها و فالووینگ های خودتان در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید. اگر باعث می شود حس خوبی نداشته باشید آن ها را آنفالو یا بلاک کنید.

40-  به موزه ،گالری های هنری یا سینما بروید.

41-  نگرانی که مدت‌هاست ذهن شما را درگیر کرده است را علمی حل کنید. ( مثلا اگر فکرتان درگیر ویروس HIV است از کیت خانگی آزمایش ایدز استفاده کنید.)

42-  وقتی به خرید برای خانواده خود می‌روید. از اینکه می‌توانید اینکار را کنید از خودتان لذت ببرید! و به خودتان پاداش بدهید.

43-  به ماساژ بروید.

44-   گل و گیاه بکارید.

45-  مدل موهایتان را جوری که دوست دارید فرم دهید و ببافید.

46-  لیستی از ده چیزی که بخاطر آن شکرگذار هستید را بنویسید.

47-  شربتی با عرقیات مطبوع گیاهی درست کنید و آرام و با مزه مزه بنوشید.

48-  لوازم تحریر و ماژیک های مارکر فانتزی و مورد علاقه خودتان را بخرید.

49-   نامه ای یا ایمیلی به دوستی قدیمی بزنید.

50-      آلبوم عکسای قدیمی و خانوادگی خودتون رو ببنید.

51-      از کلمه نه راحت استفاده کنید.

امیدواریم این لیست باعث بهتر شدن حالتان شود.

منبع: وبسایت wholefully

تاریخ انتشار : دوم خرداد ۱۳۹۸

مشاهده جزییات و خرید اینترنتی انواع کیت کیت هپاتیت B و C کیت ایدز


مقاله های مرتبط