آزمون روان شناسی اضطراب سلامتی ( خودبیمار انگاری ) متد SHAI

0%

من ...

من...

من...

من...

من...

من...

اگر دکترم به من بگوید هیچ مشکلی وجود ندارد:

من...

من...

من...

من...

من...

در مورد من...

من اگر...

برای پاسخ به این سوال و سه سؤال بعد، لطفاً به این فکر کنید که اگر یک بیماری جدی داشتید ( مانند ایدز، بیماری قلبی، سرطان، ام اس و ...) احتمالا چگونه خواهید بود؟. بدیهی است که شما نمی توانید به طور قطع بدانید که چگونه خواهید بود. اما بهترین تخمین خود را از آنچه فکر می‌کنید ممکن است اتفاق بیفتد، بر اساس برآورد خود و بر اساس آنچه در مورد خود می‌دانید انتخاب کنید.

من...

در من...

من...

آزمون روان شناسی اضطراب سلامتی ( خودبیمار انگاری ) متد SHAI
بدون اضطراب سلامتی

تبریک. شما اضطراب سلامتی ندارید. یعنی بیش از حد نگران سلامتی خود نیستید.
دارای کمی اضطراب سلامتی

شما کمی اضطراب سلامتی دارید. جای نگرانی ندارد و حتی این نگرانی گاهی باعث حفظ بیشتر سلامتی شما می‌شود.
دارای اضطراب سلامتی متوسط به بالا

شما اضطراب سلامتی دارید. هرچند این حس در شما غیرقابل کنترل نیست با این حال گاهی افکار آن شما را اذیت می‌کند. بهتر است در این باره با روانشناس صحبت کنید. اگر اتفاقی مشکوک که احتمال ابتلا به ایدز را دارید برای شما اتفاق افتاده است برای رهایی از افکار آزار دهنده آزمایش ایدز بدهید ( در مرکز مشاوره‌ی بیماری های رفتاری، کیت خودارزیابی ایدز و یا آزمایشگاه تشخیص طبی ) اگر منفی شد، شما از نظر پزشکی و آزمایشگاهی منفی هستید و این افکار صرفا بخاطر اضطراب سلامتی شما است. انجام آزمایش ایدز می‌تواند باعث آرامش خاطر شما شود با این حال بهتر است با روانشناس در این باره مشورت کنید.
دارای اضطراب سلامتی شدید

شما اضطراب سلامتی خیلی بالایی دارید. هرچند این حس در شما غیرقابل کنترل نیست با این حال اغلب افکار بیماری شما را اذیت می‌کند. در این باره با روانشناس صحبت کنید. اگر اتفاقی مشکوک که احتمال ابتلا به ایدز را دارید برای شما اتفاق افتاده است برای رهایی از افکار آزار دهنده آن، آزمایش ایدز بدهید ( در مرکز مشاوره‌ی بیماری های رفتاری، کیت خودارزیابی ایدز و یا آزمایشگاه تشخیص طبی ) اگر منفی شد، شما از نظر پزشکی و آزمایشگاهی منفی هستید و این افکار صرفا بخاطر اضطراب سلامتی شما است. انجام آزمایش ایدز می‌تواند باعث آرامش خاطر شما شود با این حال با روانشناس نیز درباره‌ی اضطراب سلامتی خود مشورت کنید.
این مطلب برایتان مفید بود؟
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *